Περίληψη:
Εισαγωγικές παρατηρήσεις
2. Το προστατευτικό αντικείμενο της ελευθερίας της τέχνης
2.1. Οι δυσχέρειες της εννοιολογικής οριοθέτησης της τέχνης λόγω της μη ανεύρεσης ενός γενικά αποδεκτού ορισμού
2.2. Οι ειδικότερες ελευθερίες που προστατεύονται
3. Συνταγματική προστασία της ελευθερίας της τέχνης
3.1. Οι τρεις ειδικότερες διαστάσεις του δικαιώματος
3.1.1. Η αμυντική διάσταση σε συνδυασμό με τη θεωρία της τριτενέργειας
3.1.2. Η προστατευτική διάσταση
3.1.3. Η διασφαλιστική διάσταση
4. Επιβολή οριοθετήσεων και περιορισμών του περιεχομένου του δικαιώματος
4.1. Γενικές οριοθετήσεις στα πλαίσια της γενικής σχέσης (κυριαρχικής ή κοινωνικής)
4.2. Η προστασία του δικαιώματος επί της ιδίας προσωπικότητας ως γενική οριοθέτηση της ελευθερίας της τέχνης
4.2.1. Η συνταγματική του κατοχύρωση
4.2.2. Το προστατευτικό αντικείμενο του δικαιώματος ειδικότερα και η λειτουργία του ως γενική οριοθέτηση της ελευθερίας της τέχνης
4.3. Περιορισμοί στα πλαίσια των ειδικών σχέσεων (κυριαρχικών ή διαπροσωπικών)
5. Η «σύγκρουση» του δικαιώματος της ελευθερίας της τέχνης με το δικαίωμα της προσωπικότητας
5.1. Η πλάνη ως προς την ύπαρξη νομικής σύγκρουσης και το περιεχόμενο της πραγματικής σύγκρουσης
5.2. Η επίλυση της «σύγκρουσης» με τη βοήθεια των γενικών οριοθετήσεων και των περιορισμών που προκύπτουν από την αιτιώδη συνάφεια και τη θεσμική προσαρμογή
5.3. Η «σύγκρουση» των δύο δικαιωμάτων μέσα από τη νομολογία και την επικαιρότητα
5.3.1. Η υπόθεση Mephisto στο Bundesverfassungsgericht
5.3.2. Η υπόθεση Ανδρουλάκη, το γυναικείο αντιμυθιστόρημα «Μν» (ΜονΠρΑθ 5208/2000)
5.3.3. H υπόθεση της κινηματογραφικής ταινίας του Μάρτιν Σκορτσέζε: «Ο τελευταίος πειρασμός» (ΜονΠρΑθ 17115/1988)
5.3.4. Η υπόθεση της «αποκαθήλωσης» πίνακα από την έκθεση «Οutlook»
6. Συμπερασματικές παρατηρήσεις
Βιβλιογραφία
Πίνακας νομολογίας
Παράρτημα
|