|
Βρέθηκαν συνολικά
13 εγγραφες. Παρουσιάζονται οι εγγραφές 1 εως 13. |
|
προηγούμενη
-
επόμενη
σελίδα |
Φιλίπου Ηλιάνα
Σχέσεις Κράτους- Εκκλησίας κατά το Σύνταγμα [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 3242 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2010.
Λήμματα: Εκκλησία -Κράτος -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=3242 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Ύστερα από τη μελέτη των σχέσεων Κράτους-Πολιτείας σε διάφορες ιστορικές χρονικές στιγμές καταλήγουμε στο ότι είναι ένα καίριο θέμα που απασχολεί για πολλά χρόνια η ρύθμισή του και είναι τόσο σημαντικό ώστε η συνταγματική του ρύθμιση να είναι επιβεβλημένη. Μετά από τη μελέτη του Συντάγματος του 1975/1986/2001 είμαστε σε θέση να συμπεράνουμε ότι η ελληνική Εκκλησία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ελληνική Πολιτεία.
Από τα διάφορα συστήματα που κατά καιρούς διαμορφώθηκαν στον ελληνικό χώρο όσο και στο εξωτερικό, αυτό που επικράτησε στην Ελλάδα είναι αυτό της «νόμω κρατούσης πολιτείας». Η Ελλάδα είναι ένα από τα κράτη που έχουν καθιερώσει επίσημη θρησκεία και στο ελληνικό Σύνταγμα αναγνωρίζεται στο άρθρο 3 Σ ως επίσημη θρησκεία η Ανατολική Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία. Το ισχύον Σύνταγμα προβλέπει ακόμη το αυτοκέφαλο της εκκλησίας της Ελλάδος, την θρησκευτική ελευθερία καθώς και την εποπτεία της Πολιτείας στις πράξεις της εκκλησιαστικής διοίκησης. Η ελληνική πολιτεία αναγνωρίζει στην εκκλησία της Ελλάδος το νομικό χαρακτηρισμό του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, τα ανάλογα δημόσια προνόμια καθώς και το σημαντικό ρόλο της μέσα στην ελληνική κοινωνία.
Ο πιθανός χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας ως λύση στις μεταξύ τους τριβές θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικός, παρόλα αυτά το ισχύον σύστημα έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής αρκετά αποδοτικό.
Η Εκκλησία οφείλει να ενισχύει τη θρησκευτική συνείδηση του κοινωνικού συνόλου και η Πολιτεία, μέσα από τα συνταγματικά πλαίσια, να εξισορροπεί τις σχέσεις έτσι ώστε να μην υπάρχουν συγκρούσεις.
|
Το πλήρες κείμενο θα προστεθεί σύντομα
-
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
Ηλίας Αναστάσιος
Περιορισμοί των Συνταγματικών Δικαιωμάτων των Κληρικών [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 3213 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2010.
Λήμματα: Εκκλησία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=3213 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Το θέμα της εργασίας είναι :΄΄Περιορισμοί των συνταγματικών δικαιωμάτων των κληρικών ΄΄. Οι περιορισμοί είναι απλοί , αιτιώδεις , επιτρεπόμενοι και διακρίνονται σε : α) κοινωνικούς , β) οικονομικούς και γ) πολιτικούς. Σε καθέναν αναφέρονται τα περιοριζόμενα δικαιώματα και η αιτιότητα δικαιώματος-θεσμού.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Καραγιάννη Ευγενία- Σοφία
Εκκλησιαστικά \"Δικαστήρια\" κατά τα άρθρα 20 παρ. 1 και 8 του Συντάγματος [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 3164 προστέθηκε τον Μάιο του 2010.
Λήμματα: Εκκλησία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=3164 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Η Εκκλησία με όργανά της ασκεί δικαιοδοσία στα μέλη της και στους λειτουργούς της σε περιπτώσεις εκκλησιαστικών παραπτωμάτων, ιδρύοντας εκκλησιαστικά δικαστήρια, τα οποία απονέμουν εκκλησιαστική δικαιοσύνη. Η δίκη που διεξάγεται σε αυτά ακολουθεί τα στάδια της προδικασίας, των αποδεικτικών μέσων, της κύριας διαδικασίας, των ενδίκων μέσων και της εκτέλεσης των αποφάσεων των εκκλησιαστικών δικαστηρίων. Γενικά, τα εκκλησιαστικά δικαστήρια έχουν αποτελέσει σημείο αμφιλεγόμενο σχετικά με το αν προστατεύονται από το άρθρο 20 παρ.1 Σ που κατοχυρώνει το δικαίωμα δικαστικής προστασίας. Θεωρείται πως δεν ανήκουν στο ρυθμιστικό πεδίο της διάταξης, αφού δεν είναι πραγματικά δικαστήρια μη πληρώντας τις προϋποθέσεις του νόμου για προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία και για κρατικότητα των ελληνικών δικαστηρίων, αλλά συνιστούν πειθαρχικά συμβούλια, που αποτελούνται από τακτικούς δικαστικούς λειτουργούς και τρίτα πρόσωπα. Οι ποινές που μπορούν να επιβάλλουν διακρίνονται σε πνευματικής φύσης, που είναι μη εκτελεστές διοικητικές πράξεις, και σε διοικητικής φύσης, που είναι εκτελεστές και προσβάλλονται με αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας. Τέλος, κατά το άρθρο 8 του Σ για την αρχή του νόμιμου δικαστή τα εκκλησιαστικά δικαστήρια συνιστούν δικαστήρια ειδικής δικαιοδοσίας, που δεν αποτελούν στέρηση του νόμιμου δικαστή και είναι συνταγματικά, εφόσον χαρακτηρίζονται από γενικότητα και αντικειμενικότητα.
|
Το πλήρες κείμενο θα προστεθεί σύντομα
-
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Δαλάκος Γεώργιος
Ένωση Προσώπων ως Φορέας Συνταγματικών Δικαιωμάτων [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 1253 προστέθηκε τον Ιούλιο του 2005.
Λήμματα: Εκκλησία -Ενώσεις Προσώπων -Ιδιοκτησία -Κόμμα -τα -Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου -Συνεταιρισμοί -Σωματεία, βλ. Ενώσεις Προσώπων -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=1253 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Φορείς συνταγματικών δικαιωμάτων δεν είναι μόνο τα φυσικά πρόσωπα αλλά και οι ενώσεις προσώπων. Αρκεί βέβαια τα δικαιώματα αυτά να μην είναι ασυμβίβαστα προς τη φύση των ενώσεων προσώπων. Μάλιστα η ύπαρξη νομικής προσωπικότητας δεν αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για να είναι ένα πρόσωπο υποκείμενο συνταγματικών δικαιωμάτων. Επίσης, κατά την ορθότερη αλλά μάλλον μειοψηφούσα άποψη, υποκείμενα θεμελιωδών δικαιωμάτων είναι όχι μόνο τα ν.π.ι.δ. αλλά και όλα τα ν.π.δ.δ. ανεξαιρέτως.
Ειδικότερα το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι κατοχυρώνεται ανεξάρτητα από την ύπαρξη νομικής προσωπικότητας για ενώσεις προσώπων που δεν επιδιώκουν κερδοσκοπικό σκοπό. Οι κερδοσκοπικές ενώσεις προστατεύονται με βάση το άρθρο 5 παρ.1 Συντάγματος (οικονομική ελευθερία).
Όσον αφορά τα πολιτικά κόμματα αυτά απολαμβάνουν μεγαλύτερη ελευθερία από αυτήν που παρέχεται γενικά στις ενώσεις. Η κρατική εποπτεία πάνω σε αυτά είναι πολύ περιορισμένη.
Το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας κατοχυρώνεται και υπέρ των νομικών προσώπων και των ενώσεων προσώπων.
Φορείς των συνταγματικών δικονομικών δικαιωμάτων εκτός από τα φυσικά πρόσωπα είναι και οι ενώσεις προσώπων ανεξάρτητα από το αν έχουν νομική προσωπικότητα. Επιπλέον υποκείμενα είναι και νομικά αμορφοποίητα κοινωνικά σύνολα που συγκροτούν μια ενότητα συμφερόντων δικαιϊκά ανιχνεύσιμη.
Τέλος φορείς του δικαιώματος της ιδιοκτησίας είναι φυσικά και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Καπριδάκη Ελένη
Αναγραφή του Θρησκεύματος στις Ταυτότητες [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 1241 προστέθηκε τον Ιούλιο του 2005.
Λήμματα: Εκκλησία -Θρησκεία -Κράτος -Πολιτεία -Σύνταγμα -Ταυτότητες -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=1241 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Πριν από κάποια χρόνια στην Ελλάδα ξέσπασε έντονη διαμάχη κυρίως ανάμεσα στους εκπροσώπους της Εκκλησίας και πολιτικούς και νομικούς παράγοντες. Κύρια αιτία της διαμάχης αυτής αποτέλεσε η αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες. Πολλές απόψεις διατυπώθηκαν και από τις δύο πλευρές σχετικά με το ζήτημα αυτό, ενώ πήρε πολύ μεγάλες διαστάσεις, ίσως μεγαλύτερες από αυτές που έπρεπε. Η πλευρά της Εκκλησίας κατηγόρησε αυτούς που ήταν αντίθετοι με την αναγραφή για προσπάθεια υποβάθμισής του ρόλου της στην κοινωνία και της σχέσης της με το Κράτος, ενώ προέβαλλε και διάφορα άλλα επιχειρήματα. Οι νομικοί κυρίως κύκλοι έθεταν το θέμα της καταπάτησης θεμελιωδών δικαιωμάτων με την αναγραφή του θρησκεύματος, προαιρετική ή υποχρεωτική και προσπάθησαν να διαχωρίσουν το ρόλο της Εκκλησίας από κάποια καθαρά πολιτειακά ζητήματα. Βασικό ρόλο στη διαμάχη διαδραμάτισε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που με τις αποφάσεις της προκάλεσε την οργή των εκκλησιαστικών κύκλων. Τελικά το θέμα αυτό με όλες τις τροπές που πήρε, διευθετήθηκε συνταγματικά και πλέον απαγορεύεται η αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
Κατσιρώδη Κατερίνα
Σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 1206 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2005.
Λήμματα: Εκκλησία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=1206 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Περίληψη
Μέσα από την μακραίωνη ελληνική ιστορική παράδοση, η Ελληνική Εκκλησία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ελληνική Πολιτεία. Από τα διάφορα συστήματα που κατά καιρούς διαμορφώθηκαν τόσο στον Ελλαδικό χώρο όσο και στο εξωτερικό, αυτό που εν τέλει επικράτησε στην Ελλάδα είναι αυτό της \'\'νόμω κρατούσης πολιτείας\'\'. Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, η συνταγματική αναγνώριση της Ανατολικής Ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας ως επίσημης Εκκλησίας του Κράτους, καθιστά την Εκκλησία προς τα έξω νομικό πρόσωπο επιφορτισμένο με αρμοδιότητες δημοσίου δικαίου και προς τα έσω μια απλή μή νομική ένωση προσώπων με μή νομικά και άρα μη δικαστικά επιδιώξιμα καθήκοντα και εξουσίες. Το ισχύον Σύνταγμα προβλέπει ακόμη το αυτοκέφαλο της Ελληνικής Εκκλησίας τη θρησκευτική ελευθερία, την ανεξιθρησκεία καθώς και την κρατική εποπτεία στις πράξεις της εκκλησιαστικής διοίκησης. Όσον αφορά δε στην ειδικότερη σχέση της Εκκλησίας με το Συμβούλιο της Επικρατείας, του ακυρωτικού έλεγχου του ΣτΕ εμπίπτουν μόνο οι πράξεις των οργάνων που έχουν άσκηση διοικήσεως ,είναι εκτελεστές και των οποίων τον έλεγχο έχει εμπιστευθεί η Πολιτεία. Ο πιθανός χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας ως λύση στις μεταξύ τους τριβές θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικός ,παρ όλα αυτά το ισχύον σύστημα έχει αποδειχθεί αποδοτικό. Βασικός ρόλος της Εκκλησίας είναι η διατήρηση της θρησκευτικής συνείδησης στο κοινωνικό σύνολο ενώ της Πολιτείας η εξισσορόπηση των σχέσεων μέσα από τα συνταγματικά πλαίσια. Η σχέση αυτή αλληλοπεριχώρησης πρέπει να κρατείται σταθερή και να απαιτεί τον αμοιβαίο σεβασμό για το καλό της Ελληνική Πολιτείας και του κοινωνικού συνόλου.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
Φρουξίδου Ειρήνη
Σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας. [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 254 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2004.
Λήμματα: Εκκλησία -Θρησκεία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=254 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με τις σχέσεις της Πολιτείας με την Εκκλησία. Ειδικότερα θα παρατηρήσουμε κατά πόσο επηρεάστηκαν οι σχέσεις αυτές από την μακρά ιστορική πορεία του ελληνικού έθνους ανά τους αιώνες. Εν συνεχεία θα εξετάσουμε εν γένει όλα τα συστήματα, που διέπουν τις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας σε όλο τον κόσμο, για να καταλήξουμε σε αυτό το σύστημα που ισχύει στην Ελλάδα. Θα παραθέσουμε τις νομικές βάσεις και τη συνταγματική κατοχύρωση αυτού του συστήματος παρουσιάζοντας τη νομοθεσία και τη νομολογία, που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της παρούσας κατάστασης. Εν τέλει θα ασχοληθούμε με τις συνέπειες, που επιφέρει το συγκεκριμένο σύστημα, όχι μόνο στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας, άλλα και γενικά στην έννομη τάξη.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Καλαϊτζή Αικατερίνη
Σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 161 προστέθηκε τον Ιανουάριο του 2004.
Λήμματα: Εκκλησία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=161 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ
1.1 Ρωμαϊκή εποχή.
1.2 Βυζαντινή περίοδος.
1.3 Τουρκοκρατία.
1.4 Περίοδος της Ανεξαρτησίας.
1.5 Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στη Δύση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
2.1 Διακρίσεις Συστημάτων
2.2 Το ισχύον στην Ελλάδα σύστημα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
3.1 Αρχή της διάκρισης της αποστολής των δύο μερών.
3.2 Αρχή της θρησκευτικής ελευθερίας και (ως συνέπειά της) αρχή του μη θρησκευόμενου κράτους.
3.3 Αρχή της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας.
3.4 Αρχή του αμοιβαίου σεβασμού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΣΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
4.1 Το σύστημα της συνταγματικά αναγνωρισμένης ομοταξίας μεταξύ κράτους και Οικουμενικού Πατριαρχείου.
4.2 Ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας και τα όρια της κανονιστικής της αρμοδιότητας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ: Η ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
5.1 Περιπτώσεις γνωστοποίησης των θρησκευτικών πεποιθήσεων του ατόμου προς το κράτος.
5.2 Το ζήτημα των ταυτοτήτων.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ
Μονομ. Πρωτ. Ζακύνθου, αρ. αποφ. 107/1981 Απόφαση σημαντική κυρίως γιατί αναφέρεται σε θέματα κανονιστικής αρμοδιότητας των οργάνων της Εκκλησίας.
ΣτΕ, αρ. αποφ. 825/1988 ( Ολομ.) Η πλέον πρωτοποριακή απόφαση του ΣτΕ που έκρινε ότι παραδεκτώς ασκείται αίτηση ακυρώσεως κατά των αποφάσεων των εκκλησιαστικών «δικαστηρίων».
ΑΠ, αρ. αποφ. 421/1991 Τμ. Στ΄ Δεν αντίκειται στο Σύνταγμα και Την Ευρωπαϊκή Σύμβαση οι διατάξεις που επιβάλλουν άδεια για την ανέγερση ή λειτουργία ναού οποιουδήποτε δόγματος.
ΑΠ, αρ. αποφ. 1107/1985 Τμ. Στ΄ Δεν είναι αντισυνταγματική η διάταξη που επιβάλλει διατυπώσεις και απαιτεί άδεια της αρχής για την ανέγερση ή θέση σε λειτουργία Ναού οποιουδήποτε δόγματος.
ΣτΕ, αρ. απόφ. 2800/1972 (Ολομ.) Εκκλησιαστικά Δικαστήρια, χαρακτήρας τους, οι αποφάσεις αυτών των δικαστηρίων που επιβάλλουν εκκλησιαστικές ποινές, δεν είναι ούτε αποφάσεις πολιτικών δικαστηρίων ούτε εκτελεστές διοικητικές πράξεις και επομένως δεν μπορούν να προσβληθούν με αίτηση ακυρώσεως ή ακυρώσεως ενώπιον του ΣτΕ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Στεφανοπούλου Γεωργία
Η Ρύθμιση των Σχέσεων Κράτους Εκκλησίας κατά το Σύνταγμα [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 131 προστέθηκε τον Μάιο του 2004.
Λήμματα: Άγιον Όρος -Εκκλησία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=131 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Εισαγωγή………………………………………………………………………….
Κεφάλαιο 1ο Ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Κράτους- Εκκλησίας
1.1. Οι Εθνοσυνελεύσεις και τα πρώτα Συντάγματα………... 1.2. Η περίοδος της δικτατορίας………………………….….
1.3. Η περίοδος της μεταπολίτευσης………………………...
Κεφάλαιο 2ο Αποσαφήνιση θρησκευτικών όρων
2.1. Θρησκεία………………………………………………
2.2. Ανεξιθρησκία……………………………………………
2.3. Θρησκευτική συνείδηση……………………………….
2.4. Λατρεία…………………………………………………
2.5. Προσηλυτισμός…………………………………………
2.6. Όρκος………………………………………………….
2.7. Εκκλησία………………………………………………
2.8. Κληρικοί……………………………………………….
Κεφάλαιο 3ο Αρχές που διέπουν τις σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας
3.1. Η αρχή της διάκρισης της αποστολής των δύο μερών...
3.2. Η αρχή της θρησκευτικής ελευθερίας…………………
3.3. Η αρχή του μη θρησκευόμενου Κράτους……………...
3.4. Η αρχή της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας…...….…..…
3.5. Η αρχή του αμοιβαίου σεβασμού……………………...
Κεφάλαιο 4ο Οι σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας εντασσόμενες στο σύστημα της νόμω κρατούσης Πολιτείας
4.1. Επιχειρηματολογία για τη στήριξη της θέσεως αυτής…
4.2. Περιορισμός των προνομίων της Εκκλησίας από το ισχύον Σύνταγμα βάσει της αρχής της νόμω κρατούσης Πολιτείας
Κεφάλαιο 5ο Σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας
5.1. Οι σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας κατά το Σύνταγμα του 1952…………………………………………………...5.2. Οι σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας κατά το ισχύον Σύνταγμα
5.2.1. Η επίκληση της Αγίας Τριάδας
5.2.2. Το σύστημα της επικρατούσας θρησκείας (άρθρο 3 Σ)5.2.3. Το σύστημα της επικρατούσας θρησκείας (άρθρο 3Σ)…………………………………...
5.2.4. Το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας (άρθρο 13 Σ)…………………………………
5.2.5. Ο όρκος του Προέδρου της Δημοκρατίας (άρθρο 33 παρ.2Σ)…………………………………...
5.2.6. Ο βουλευτικός όρκος (άρθρο 59 Σ
Κεφάλαιο 6ο Εκκλησιαστικά δικαιοδοτικά όργανα
Κεφάλαιο 7ο Το ειδικό συνταγματικό καθεστώς του Αγίου Όρους
7.1. Γενικά………………………………………………….
7.2. Παρατηρήσεις από την ιστορική εξέλιξη πριν την ισχύουσα συνταγματική ρύθμιση……………………..
7.3. Το καθεστώς αυτοδιοίκησης του Αγίου Όρους………..7.4. Η εσωτερική οργάνωση του Αγίου Όρους…………….39
7.5. Σχετική Νομολογία…………………………………….
Επίλογος…………………………………………………………………...
Βιβλιογραφία ……………………………………………………………..
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
Ιωαννίδη Ιωάννα
Σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 95 προστέθηκε τον Μάιο του 2004.
Λήμματα: Εκκλησία -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=95 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΓΕΝΙΚΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Συστήματα σχέσεων
1. Συστήματα ενώσεως
2. Συστήματα διακρίσεως
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Ρωμαϊκή εποχή
Βυζαντινή εποχή
Τουρκοκρατία
Περίοδος της ανεξαρτησίας
Αποκρυστάλλωση των σχέσεων
Απόληξη των σχέσεων
Περίοδος δικτατορίας 1967-1974
Περίοδος μεταπολίτευσης
ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η θέση της Εκκλησίας στο κράτος και η ρύθμισή της από το Σύνταγμα
Το ισχύον Σύνταγμα
\\\\\\\'\\\\\\\'Επικρατούσα θρησκεία\\\\\\\"
Η συνταγματική προστασία των άλλων Εκκλησιών
Ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας -Πράξη της Εκκλησίας ή νόμος της Πολιτείας
Η νομική προσωπικότητα της Εκκλησίας
Η κατοχύρωση των ιερών κανόνων
Χωρισμός με τυπικό νόμο
Πρακτικό ζήτημα
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
|