|
Βρέθηκαν συνολικά
9 εγγραφες. Παρουσιάζονται οι εγγραφές 1 εως 9. |
|
προηγούμενη
-
επόμενη
σελίδα |
Βιτετζάκη Στυλιανή
[Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 2883 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2009.
Λήμματα: Ελευθερία Ιδεών -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=2883 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
8. Περίληψη
Η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, αποτελεί κορυφαίο δικαίωμα της πνευματικής υπόστασης
του ανθρώπου. Η κατοχύρωσή του έχει τεράστια σημασία τόσο για την ολοκλήρωση του
ατόμου, όσο και για την εύρυθμη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Το δικαίωμα
αυτό δεν είναι ένα απλό ατομικό δικαίωμα, αλλά και διαπλαστικό στοιχείο της δημόσιας
γνώμης. Κάθε άτομο έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να εκφράζει και να διαδίδει ελεύθερα τις
ιδέες του. 3στόσο η άσκηση του δεν είναι απεριόριστη, αλλά υπόκειται αφενός σε δεσμεύσεις
ως αποτέλεσμα οριοθετήσεων και αφετέρου σε περιορισμούς εξαιτίας της εφαρμογής του
δικαιώματος εντός μερικότερων έννομων σχέσεων και θεσμών.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
Πράπα Αγγελική
Η Ελευθερία του Λόγου [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 1908 προστέθηκε τον Μάιο του 2006.
Λήμματα: Ελευθερία Γνώμης, βλ. και Γνώμη Βουλευτών -Ελευθερία Έκφρασης -Ελευθερία Ιδεών -Προσωπικότητα, ελεύθερη ανάπτυξη -Προσωπικότητα κ ΜΜΕ -Ραδιοτηλεόραση, βλ.και Μέσα Ενημέρωσης -Ραδιοφωνία, βλ.και Μέσα Ενημέρωσης -Ραδιόφωνο βλ. Ραδιοτηλεόραση -Τύπος -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=1908 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Η ελευθερία της έκφρασης αποτελεί την κύρια μορφή της πνευματικής ελευθερίας και κατοχυρώνεται συνταγματικά στο άρθρο 14§1. Η ελευθερία του καθενός να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του δεν είναι απεριόριστη. Το Σύνταγμα, τα δικαιώματα των άλλων, τα χρηστά ήθη, που προβλέπονται στο άρθρο 5§1 του Σ αλλά και η τήρηση των νόμων του κράτους, που ορίζεται στο άρθρο 14§1 του Σ αποτελούν τις οριοθετήσεις του πλαισίου, μέσα στο οποίο πρέπει να ασκείται η ελευθερία του λόγου. Το ενδιαφέρον μας όμως, δεν περιορίζεται μόνο στην ελευθερία της έκφρασης αυτής καθ’ εαυτής, αλλά εξετάζεται στα πλαίσια του τύπου, της ραδιοτηλεόρασης και του Internet, έτσι όπως έχουν εξελιχθεί στα πλαίσια της σύγχρονης πραγματικότητας.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Αποστολόπουλος Χρήστος
Ελευθερία Πολιτικού Αρθρογράφου [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 1237 προστέθηκε τον Ιούλιο του 2005.
Λήμματα: Δημοσιογραφικό Επάγγελμα -Δικαιώμα -τα -Ελευθερία Γνώμης, βλ. και Γνώμη Βουλευτών -Ελευθερία Έκφρασης -Ελευθερία Ιδεών -Θεσμικές Εγγυήσεις -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=1237 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η ελευθερία του πολιτικού αρθρογράφου καθίσταται νευραλγικός πόλος για την λειτουργικότητα των θεσμών και την απορρόφηση των κραδασμών μέσα στα πλαίσια μιας πλουραλιστικής και πολυτασικής κοινωνίας. Το ελληνικό σύνταγμα (στο Άρθρο 14 παρ.1) κατοχυρώνει το ατομικό δικαίωμα της ελεύθερης εκφράσεως και (στην παρ.2) περιβάλλει την ελευθεροτυπία με τον μανδύα της θεσμικής εγγύησης της. Ο τύπος καθίσταται πηγή διακινδύνευσης και ο λόγος αυτός αποτελεί την γενεσιουργό αιτία της δημιουργίας των συναλλακτικών υποχρεώσεων ασφαλείας που περικλείουν τα καθήκοντα σεβασμού της προσωπικότητας και της ιδιωτικής σφαίρας, της τήρησης της αλήθειας, της πολυφωνίας και της διαμόρφωσης της κοινής γνώμης με απώτερη στόχευση την προστασία των πολιτών και των συνταγματικώς καθιερωμένων εννόμων αγαθών.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Ασκοτίρης Νικόλαος
Η Συνταγματική Προβληματική των Τηλεοπτικών Εκπομπών Αναπαράστασης της Πραγματικότητας [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 282 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2004.
Λήμματα: Ελευθερία Ιδεών -Περιορισμός -Τηλεόραση βλ. Ραδιοτηλεόραση -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=282 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι εκπομπές αναπαράστασης της πραγματικότητας πυροδότησαν με την εμφάνισή τους έναν ευρύ κύκλο περί ηθικής συζητήσεων. Ωστόσο, από νομική άποψη η συμμετοχή σε αυτές, εφ’όσον γίνεται εν πλήρει γνώση της σημασίας και των συνεπειών τους, αποτελεί άσκηση των δικαιωμάτων ιδιωτικού βίου και ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, τα οποία αφήνουν στο άτομο διακριτική ευχέρεια σχετικά με την απόκρυψη ή δημοσιοποίηση στοιχείων της ιδιωτικής του ζωής, σύμφωνα και με την αρχή του απαραβιάστου της ανθρώπινης αξίας. Η φύση αυτών των προγραμμάτων είναι νόμιμη και δεδομένης της δυνατότητας του τηλεοπτικού κοινού να επιλέξει άλλα προγράμματα, η αρχή της ποιοτικής τηλεοπτικής λήψης δεν παραβιάζεται. Πάντως, οι υπεύθυνοι των τηλεοπτικών σταθμών οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή, ώστε να μην προβάλλονται σκηνές που ενδέχεται να προσβάλουν την προσωπικότητα των θεατών ή την ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
Παπανικολάου Δήμητρα
Η Ελευθερία των Ιδεών [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 211 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2004.
Λήμματα: Ελευθερία Ιδεών -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=211 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
Η πνευματική υπόσταση του ανθρώπου αποκτά αντικειμενική μορφή με την εξωτερίκευση των ιδεών. Ο καθένας έχει αναφαίρετο δικαίωμα στο στοχασμό, χωρίς αυτός να περιορίζεται, να οριοθετείται ή να ελέγχεται.
Η ελευθερία των στοχασμών διαιρείται σε δύο μερικότερες αρχές, την αρχή της ελεύθερης έκφρασης και την αρχή της ελεύθερης διάδοσης, οι οποίες κατοχυρώνονται τόσο από το ελληνικό σύνταγμα όσο και από διεθνείς συμβάσεις.
Η έκφραση των υποκειμενικών απόψεων μπορεί να γίνει με τρόπο θετικό, δηλαδή με ενεργητική εξωτερίκευσή τους, ή με τρόπο αρνητικό, δηλαδή με το δικαίωμα της σιωπηρής στάσης απέναντι στα γεγονότα.
Η ελευθερία έκφρασης των ιδεών θα είχε μικρή πρακτική σημασία αν ταυτόχρονα δεν κατοχυρωνόταν και η ελεύθερη διάδοσή τους μέσω του τύπου, της ραδιοτηλεόρασης, της τέχνης κλπ.
Τα δικαιώματα αυτά – θεμελιώδη για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την πρόοδο της κοινωνίας – δεν μπορούν να ασκηθούν αυθαίρετα, αντιθέτως υπόκεινται σε περιορισμούς και οριοθετούνται βάσει των γενικών ρητρών και των διατάξεων του Συντάγματος.
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία -
|
Άντρη Ιωάννου
Ελευθερία των Ιδεών [Προπτυχιακή Εργασία]
|
Η δημοσίευση υπ' αριθμόν 197 προστέθηκε τον Ιούνιο του 2004.
Λήμματα: Ελευθερία Ιδεών -
Παραπομπή: www.greeklaws.com/pubs/results.php?id=197 Προσοχή: προσωρινή παραπομπή - η βάση θα μεταφερθεί άμεσα (μόλις λήξει η δοκιμαστική λειτουργία) σε υπολογιστή του Πανεπιστημίου Αθηνών |
Περίληψη:
ΙΒ. Ελευθερία των ιδεών - Περίληψη
Στην προκειμένη εργασία, η οποία πραγματεύεται το συνταγματικό δικαίωμα της ελευθερίας των ιδεών, έχω προσπαθήσει να σας φέρω πιο κοντά σε ένα από τα θεμελιωδέστερα και πολυχρησιμοποιημένα συνταγματικά δικαιώματα. Αυτό οφείλεται αφενός στο ευρύτατο προστατευτικό πεδίο του, το οποίο περιλαμβάνει από τη δημιουργία μέχρι τη διάδοση όλα τα στάδια εκδηλώσεως του και αφετέρου στο ότι οι φορείς του δικαιώματος είναι τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα. Σκοπός όμως της ύπαρξης του μητρικού αυτού δικαιώματος του πνευματικού και ψυχικού κόσμου του ανθρώπου είναι η εφαρμογή του, τόσο γενική και πολύ περισσότερο η θεσμική, η οποία εμφανίστηκε μετά τη μεταβολή των συνταγματικών δικαιωμάτων και η οποία επηρέασε δραματικά τη σύγχρονη ιστορία των συνταγματικών δικαιωμάτων, την οποία ζούμε εμείς σήμερα. Δεν είναι περίεργο λοιπόν που η ελευθερία των ιδεών έχει σημαντικότατη θέση στο όλο συνταγματικοπολιτικό σύστημα και θεωρείται βασικό αξίωμα του πνευματικού χώρου.
Σας αφήνω λοιπόν με την ιστορική και σπουδαία ρήση του Ρήγα Φεραίου «Συλλογάται καλά, όποιος συλλογάται τελευταίος»
|
Πλήρες Κείμενο (σε Acrobat pdf) -
Περιεχόμενα -
Βιβλιογραφία -
Νομολογία
-
|
|